Dental Centar Marković

Markovic logo BEZ POZADINE 600 x 200 px

Zubni karijes

DCM preventivna stomatologija

Da li ste znali? Karijes zuba je druga najčešća bolest poslije prehlade.

Karijes može brže ili sporije napredovati međudjelovanjem bakterija u usnoj šupljini i hranom bogatom ugljikohidratima odnosno šećerom i škrobom. Bakterije se nakupljaju na caklinskoj površini zuba i formiraju bakterijski sloj koji se naziva plak. Bakterije na zubnom plaku različite su debljine i starosti, a hrane se šećerima koji se unose prehranom. Slatka i ljepljiva hrana u interakciji s bakterijama u ustima proizvodi kiselinu koja otapa minerale iz cakline (kalcij i fosfor), a posljedica je demineralizacija zubne cakline i dentina (čvrstog tkiva zuba). Nastala kiselina postepeno uništava zubnu caklinu i plak, te na taj način nastaje karijes koji uzrokuje propadanje zuba

Najčešći simptomi su bol, jača osjetljivost zuba na toplo i hladno kao i na slatku hranu koji nas upozoravaju da nešto nije u redu sa zubima. Ti simptomi se javljaju tek kada je karijes prošao caklinu i došao do dentina. Na početku nastanka karijesa pacijent nema nikakve osjetne simptome. Razlog zbog kojeg simptomi nisu uočljivi odmah na početku je taj što mjesto nastanka karijesa nema živaca pa karijes ne može uzrokovati bol.

Blagovremeno uklanjanje karijesa sa zuba je veoma bitno. Mogu se spriječiti ozbiljna oštećenja zuba.

Bijeli ispun tj. plomba danas je najčešće rješenje kada je u pitanju karijes. Nažalost, karijes ponekad prodre preduboko u zub čime našteti samoj strukturi, ali i čvrstoći zuba radi čega ispun nije dovoljno dobro rješenje. U tim slučajevima, jedno od rješenja je izrada protetskog nadomjestka.

Naša preporuka:

• Redovno posjećujte stomatologa
  • Redovno perite zube-oralna higijena je jako bitna
  • Zdrava prehrana je važna.
Podijeli s drugima